شركت ایمن ایستا الکتریک (ایسِکو) اولین تولید کننده تابلوهای برق، جعبه های انشعاب، مخازن آب و دریچه های بازدید و منهول کامپوزیتی GRP به روش SMC در ایران از مجموعه شرکت‌های گروه نیکان می باشد.

در سال 1377 شرکت نور ایستا پلاستیک (نیپکو) از این گروه به عنوان شركت مادر و تنها توليد كننده كامپوزيتها به روش SMC در ايران اولين بار با سرمايه گذاري اوليه 7 میلیون دلار تكنولوژي مذكور را جهت توليد قطعات خودرويي وارد كشور كرد، با اتكا به مزيت نسبي شركت يعني سرمايه گذاري اوليه انجام شده جهت خريد ماشين آلات مورد نياز جهت توليد قطعات كامپوزيت به روش SMC و همچنين در اختيار داشتن تنها خط توليد مواد اوليه SMC  در خاورميانه ، بر آن شد تا به منظور توسعه فرهنگ استفاده از كامپوزيتها در صنايع زیر ساختی آب و برق خصوصا صنعت توزيع نيروي برق و ارائه جايگزين مناسب براي تابلو هاي سنتي فلزي مخصوصا در شرايط محيطي با رطوبت بالا و به منظور پايان دادن به دغدغه هاي مربوط به خوردگي ، برق گرفتگي و... با تاسيس شركت ايمن ايستا الكتريک و عقد قرارداد همكاري با شركت هاي اروپايي پيشرو در اين زمينه به صورت تخصصي ساخت تابلو هاي برق و جعبه هاي انشعاب با بدنه ي كامپوزيت SMC در دستور كار قرار گرفت.

با توجه به تنوع تابلو هاي مورد استفاده در صنايع الكتريكي و هزينه بسيار بالاي تهيه قالبهاي مورد نياز براي توليد هر نوع تابلو ، شركت ايمن ايستا الكتريك با تمركز بر بخش فشار ضعيف و كنترل، با خريد قالبهاي مورد نياز جهت توليد تابلو هاي باراني (OUTDOOR) مورد استفاده در بخشهاي مختلف صنعت از جمله بخش توزيع انرژي الكتريكي در حوزه ي فشار ضعيف، سيستمهاي كنترل،  تابلوي مورد استفاده در صنايع نفت و گاز و … بر آن شد تا با بهره گيري از اين تكنولوژي و بومي سازي آن بتواند گامي هرچند كوچك در جهت تعالي صنعت كشور بردارد . هم اكنون شركت ايمن ايستا الكتريك (ایـسِـکو) با تجهيز خطوط وايرينگ و مونتاژ قطعات الكتريكي توانسته با دريافت تاييديه ي دايم از شركت توانيز به عضويت انجمن صنعفي سازندگان تابلو هاي برق در آمده و با حضور فعال در مناقصات مربوط به تابلو هاي توزيع فشار ضعيف و واگذاري نمايندگي درسراسر کشور و به خصوص شهرهاي شمالي و جنوبي كشور تبديل به يكي از اعضاي فعال اين انجمن گردد. لازم به ذكر است باتوجه به مزيت نسبي تابلو هاي بدنه كامپوزيتي ، اين شركت تاكنون توانسته تعاملات خوبي با شركتهاي توزيع سراسر کشور و مناطق نفتي جنوب كشور و پیمانکاران فعال صنعت، ایجاد نماید.

 
 
 

باتوجه به تجربه موفق در حوزه تابلوهای برق، این شرکت از سال 86 فاز مطالعاتی و عملیاتی در حوزه آب و فاضلاب را نیز پی گیری و از سال 88 تولید مخازن آب کامپوزیتی ماجولار پنلی و دریچه های بازدید (منهول) کامپوزیتی ضد سرقت را به بهره برداری رسانید. ساخت مخازن آب به روش سنتی از قبیل بتنی و گالوانیزه فاقد شرایط بهداشتی و بعضا با اجرای طولانی  مدت و یا حمل و نقل دشوار در مخازن گالوانیزه مواجه است که خوشبختانه مخزن کامپوزیتی ماجولار پنلی با بالاترین کیفیت بهداشتی و با بالاترین سرعت در اجرا و حمل و نقل بسیار ساده از سال 88 درمسیر خدمت رسانی به هموطنان عزیز کشورمان قرار گرفته است.

دریچه های چدنی و فولادی علی رغم کیفیت مناسب متاسفانه جذابیت زیادی برای سارقین ایجاد کرده است که بدیل سقوط افراد و وسایل نقلیه باعث خطرات جانی و مالی بسیاری در سراسر کشور شده است که با توجه به عدم جذابیت دریچه های کامپوزیتی برای سارقین در صورت همه گیری استفاده از دریچه های کامپوزیت، تا حد زیادی این خطر بزرگ از زندگی هموطنان کشورمان قابل حذف می باشد.

همچنین با هدف توسعه صادرات، دستیابی به بازار های منطقه ای و بین المللی در دستور کار این شرکت قرار گرفته است و در این راستا شرکت اییمن ایستا الکتریک (ایسِکو) در سال های اخیر موفق به صدور محصولات تولیدی به کشور های عراق، افغانستان، ترکمنستان شده است. امید است با یاری خداوند و تلاش بیشتر بتوانیم سهم بزرگتری از بازار های بین المللی را به خود اختصاص دهیم.

 

گواهینامه ها