تابلو برق چیست؟
 مهمترین انواع تابلو برق که باید بشناسید
2023-03-05
جعبه های کامپوزیت ام
جعبه هاي کامپوزيت همه منظوره سري M با IP65/IP54
2023-03-08
تابلو برق چیست؟
 مهمترین انواع تابلو برق که باید بشناسید
2023-03-05
جعبه های کامپوزیت ام
جعبه هاي کامپوزيت همه منظوره سري M با IP65/IP54
2023-03-08
نمایش همه

مخازن فایبرگلاس و هر آنچه که باید در مورد آنها بدانیم

مخازن فایبرگلاس از جمله مخازنی هستند که در قطرهای مختلف تولید می شوند. از این نوع مخازن برای ذخیره انواع مواد استفاده می شود که کارایی فوق العاده ای در صنایع آب، نفت و گاز و پتروشیمی، صنایع غذایی و صنایع شیمیایی دارد. این محصول به دو صورت مدوفون و غیرمدوفن مورد استفاده قرار می گیرد و نصب درست آن باعث دستیابی به بهره وری فوق العاده و افزایش طول عمر مفید می شود. در این بخش می خواهیم در مورد مخازن فایبرگلاس و هر آنچه که باید در مورد آنها بدانیم، توضیحاتی ارائه کنیم.

آشنایی با مخازن فایبرگلاس

مخازن فایبرگلاس یا مخازن GRP، از پرکاربردترین انواع مخازن هستند که از آن ها برای ذخیره مایعات استفاده می شود. از ویژگی های عالی این نوع مخازن می توان به مقاومت بالای آن ها در برابر انواع شرایط مختلف، جا به جایی آسان، وزن پایین آن نسبت به مخازن فلزی، مقاومت بالای آن در برابر نور آفتاب و اشعه نور خورشید، مقاومت عالی آن در برابر خوردگی اشاره کرد.

از مخازن فایبرگلاس برای ذخیره آب آتش نشانی، آب آشامیدنی، مواد شیمیایی، آب کشاورزی و مواد اسیدی استفاده می شود.

انواع مخازن فایبرگلاس

مخازن فایبرگلاس در انواع مختلف تهیه می شوند. این نوع مخزن در ابعاد مورد نظر و ابعاد سفارشی تولید می شود. از انواع ان می توان به مخازن فایبرگلاس مکعبی، مخازن فایبرگلاس عمودی، مخازن فایبرگلاس افقی، مخازن فایبرگلاس مدولار اشاره کرد. هریک از این مخازن دارای ویژگی هایی هستند و کاربردهای مختلفی دارند.

مخزن فایبرگلاس مکعبی به شکل مکعب است و در ابعاد تعیین شده و مشخص تولید می شود. مخازن فایبرگلاس عمودی دارای مقطع دایره یا بیضی هستند و دارای ابعاد مشخص می باشند. مخزن فایبرگلاس افقی به صورت افقی در محل مورد نظر قرار می گیرد و مخزن فایبرگلاس مدولار، قابلیت مونتاژ در محل پروژه را دارد. به همین دلیل با حجم بالایی تولید می شود.

مزایای استفاده از مخازن فایبرگلاس

مخازن فایبرگلاس دارای مزایای بی شماری هستند. این نوع مخازن با توجه به استانداردهای بین المللی ISO تولید می شوند. از کیفیت بالایی برخوردار می باشند و مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارند. این نوع مخازن دارای قیمت مناسبی هستند و به راحتی قابل تهیه می باشند. این نوع مخزن بسیار پرفروش است و کاربردهای وسیعی را به خود اختصاص داده است.

دیواره های مخازن فایبرگلاس از ترکیب الیاف شیشه، رزین غیراشباع و چند ماده مکمل دیگر ساخته می شوند. این نوع مخازن به دو صورت یکپارچه و پنلی تولید می گردند. از دیگر ویژگی های این محصول می توان به مقاومت بالای آن در برابر اسید، اشعه نور خورشید، خوردگی و انواع موادشیمیایی، اسیدی و بازی اشاره کرد.

کاربرد مخازن فایبرگلاس

از مخازن فایبرگلاس در صنایع مختلف استفاده می شود. معمولا از این نوع محصول برای ذخیره آب آشامیدنی و آتش نشانی در مجتمع ها و ساختمان های بزرگ و اصلی مانند ساختمان بیمارستان، ساختمان های اداری، مجتمع های تجاری، پاساژ ها و غیره استفاده می شود. همچنین از آنجایی که در برابر خوردگی مقاومت بالایی دارد از آن برای ذخیره انواع مواد اسیدی استفاده می شود.

سخن پایانی

مخازن فایبرگلاس از جمله مخازنی هستند که از آن ها در صنایع مختلف برای نگهداری آب آتش نشانی، آب آشامیدنی و غیره در ساختمان های اداری و بیمارستان ها و مجتمع های بزرگ استفاده می شوند. این نوع مخازن بسیار پرفروش هستند و در انواع مختلف تهیه می شوند. در این بخش شما را با مخازن فایبرگلاس و هر آنچه که باید در مورد آنها بدانیم آشنا کرده و توضیحاتی در مورد ویژگی های آن ارائه کردیم.

بیشتر بخوانید: مخزن فایبرگلاس | مخزن کامپوزیت

سوالات متداول

  1. آیا از مخازن فایبرگلاس می توان برای ذخیره آب آشامیدنی استفاده کرد؟

بله از مخازن فایبرگلاس می توان برای ذخیره آب آشامیدنی استفاده کرد.

  1. آیا از ذخایر فایبرگلاس می توان برای ذخیره آب آتش نشانی استفاده کرد؟

بله از مخازن فایبرگلاس برای ذخیره آب آتش نشانی استفاده می شود.

  1. مخازن فایبرگلاس چه ویژگی هایی دارند؟

مخازن فایبرگلاس به راحتی می توانند حمل شوند. دچار خوردگی نمی شوند. در برابر انواع شرایط آب و هوایی و نور خورشید مقاومت بالایی دارند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

error: کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به مجموعه ایمن ایستا الکتریک میباشد