فونداسيون کامپوزيت در سايزهاي مختلف جهت نصب انواع تابلوهاي توزيع کامپوزيت
2023-06-16
ماموريت شركت ایمن ایستا الکتریک
ماموريت شركت ایمن ایستا الکتریک (ایسکو)
2023-06-20
فونداسيون کامپوزيت در سايزهاي مختلف جهت نصب انواع تابلوهاي توزيع کامپوزيت
2023-06-16
ماموريت شركت ایمن ایستا الکتریک
ماموريت شركت ایمن ایستا الکتریک (ایسکو)
2023-06-20
نمایش همه

سمینار آشنایی با کامپوزیت در آب و فاضلاب گیلان

سمینار آشنایی با کامپوزیت در آب و فاضلاب گیلان

شرکت ایمن ایستا الکتریک (ایسکو) پیشرو در محصولات کامپوزیتی  (GRP)همانند سال های قبل رسالت خود را در آموزش و برگزاری سمینارها ادامه داده و این بار درشرکت آب و فاضلاب استان گیلان سمیناری با عنوان سمینار آشنایی با کامپوزیت در آب و فاضلاب گیلان، کاربردهای آن در صنعت آب و فاضلاب و فرایند تولید آنها در تاریخ 13 دی ماه برگزار کرد که گزارش تصویری ان در وب سایت قابل مشاهده است.                                                                                سمینار کامپوزیت (آب و فاضلاب گیلان) 2017

آشنایی با مواد کامپوزیت

سمینار آب و فاضلاب رشت 2017

seminar1rasht

واحد تحقیق و توسعه

شرکت ایمن ایستا الکتریک

آشنایی با کامپوزیت ها

کامپوزیت به موادی گفته می شود که در ساختار آن از بیش از یک جزء استفاده شده باشد. که در این مواد اجزاء مختلف خواص فیزیکی-مکانیکی خود را حفظ کرده و در نهایت ماده ای حاصل می شود که دارای خواص بهینه ای می باشد. که این خواص بهینه در تک تک مواد موجود در ساختار کامپوزیته به صورت مجزاء وجود ندارد.

يك كامپوزيت شامل يك يا چند فاز غير پيوسته در يك فاز پيوسته است. فاز غير پيوسته معمولا سخت تر و قوي تر از فاز پيوسته است لذا به آن فاز تقويت كننده گويند. تقويت كننده ها اشكال گوناگوني دارند و مي توانند ذره اي، پولكي، ليفي و صفحه اي باشند. فاز پیوسته، زمینه نامیده می شود. عمدتاً در يك كامپوزيت، سه ناحيه متمايز شامل: فاز پيوسته، فاز غيرپيوسته و فصل مشترك اين دوفاز وجود دارد كه تعيين كننده خواص و رفتار كامپوزيت مي باشند.

سوالات متداول

  1. کامپوزیت چیست و چه کاربردهایی دارد؟

کامپوزیت یک ماده ترکیبی است که از ترکیب دو یا چند ماده مختلف با خواص متفاوت تشکیل شده است. کامپوزیت‌ها به دلیل خواص مکانیکی بالا، سبکی، استحکام، انعطاف‌پذیری و مقاومت در برابر خوردگی، در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  1. آیا استفاده از تجهیزات کامپوزیتی مقرون به صرفه است؟

بله، کامپوزیت‌ها به عنوان جایگزینی مقرون به صرفه برای مواد سنتی مانند فولاد محسوب می‌شوند. اگرچه هزینه تولید اولیه کامپوزیت‌ها ممکن است بالاتر از مواد سنتی باشد، اما با توجه به وزن سبک، مقاومت بالا و کاهش هزینه‌های عملیاتی مانند سوخت و انرژی، مقرون به صرفه بودن کامپوزیت‌ها مشخص می‌شود. همچنین، طول عمر بلندتر کامپوزیت‌ها نیز باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های نگهداری و تعمیرات می‌شود.

  1. آیا تجهیزات ساخته شده با کامپوزیت‌ قابل بازیافت هستند؟

بله، بسیاری از آنها قابل بازیافت هستند. از آنجا که کامپوزیت‌ها متشکل از ترکیب مواد مختلف هستند، فرایندهای بازیافت و بازیافت آنها ممکن است پیچیده باشد. با این حال، تحقیقات در حال پیشرفت برای توسعه روش‌های بهینه بازیافت کامپوزیت‌ها در جریان است. بازیافت کامپوزیت‌ها می‌تواند به حفظ منابع طبیعی، کاهش آلودگی محیطی و تولید پایدار کمک کند.

  1. آیا کامپوزیت‌ها مقاومت الکتریکی دارند؟

بله، بسیاری از کامپوزیت‌ها مقاومت الکتریکی قابل توجهی دارند و در برخی موارد می‌توانند عایق الکتریکی مناسبی باشند. با تنوع مواد تشکیل‌دهنده کامپوزیت و نسبت آنها، می‌توان ویژگی‌های الکتریکی کامپوزیت را تنظیم کرد. بعضی از کامپوزیت‌ها می‌توانند هادی الکتریکی باشند و جریان الکتریکی را هدایت کنند. برای کاربردهای الکتریکی و الکترونیکی، مقاومت الکتریکی کامپوزیت‌ها می‌تواند خصوصیت مهمی باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

error: کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به مجموعه ایمن ایستا الکتریک میباشد