کاربردهای مخازن آب کامپوزیتی
2023-04-10
نماي جانبي مخزن ذخيره آب شرب کامپوزيت 2500 متر مکعبي دو قسمتي در حال مونتاژ سنندج فاز 1
نماي جانبي مخزن ذخيره آب شرب کامپوزيت 2500 متر مکعبي دو قسمتي در حال مونتاژ سنندج فاز 1
2023-05-01
کاربردهای مخازن آب کامپوزیتی
2023-04-10
نماي جانبي مخزن ذخيره آب شرب کامپوزيت 2500 متر مکعبي دو قسمتي در حال مونتاژ سنندج فاز 1
نماي جانبي مخزن ذخيره آب شرب کامپوزيت 2500 متر مکعبي دو قسمتي در حال مونتاژ سنندج فاز 1
2023-05-01
نمایش همه

تفاوت های انواع جعبه فیوز

تفاوت های انواع جعبه فیوز

جعبه فیوزهایی که در ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند، می توانند در چند مدل مختلف باشند. افرادی که اطلاعات زیادی در این خصوص ندارند، احتمالا گمان می کنند که جعبه فیوزهای مختلف هیچ تفاوتی با هم ندارند. شناخت این جعبه ها می تواند به شما بگوید که کدام مورد از آن ها برای چه کارایی مناسب هستند. همچنین هر ساختمان چه نوع جعبه انشعاب برقی را نیاز دارد.

انواع جعبه فیوز

جعبه فیوزها با توجه به نوع خود فیوزها دسته بندی می شود. به طور کلی سه نوع فیوز و به دنبال آن سه نوع جعبه فیوز نیز داریم. جعبه های فشنگی، کمیکت و مینیاتوری از جمله مهم ترین جعبه ها هستند. هر کدام از آن ها ویژگی های خاص خودشان را دارند و می توانند کاربردهای زیادی را نیز از خودشان نشان دهند.

 جعبه فیوز مینیاتوری

اولین مدل با نام مینیاتوری شناخته می شود. این مدل دارای تعداد پل های یک، دو، سه و چهار هستند. معمولا در مکان هایی که لازم است تا هم در برابر اتصالات کوتاه جریان برق و هم در برابر جریان اضافه در مدار، مقاومت صورت گیرد، از موارد مینیاتوری استفاده می کنند. اصلی ترین قطعه جعبه های مینیاتوری در واقع یک قطعه الکترونیکی است که به مدار شکن و یا قطع کننده مدار معروف است. معمولا در جعیه های مینیاتوری می توانید این مدار شکن را با یک فیوز معمولی عوض کنید. با این کار دقیقا امکان کنترل کردن جریان برق را به سادگی خواهید داشت.

جعبه فیوز فشنگی

مدل دوم که کاربردهای زیادی نیز دارد و در مکان های متنوع و متفاوتی استفاده می شود، جعبه فیوزهای فشنگی است. فشنگی که دو قسمت پایه و کلاهک دارد، بخش اصلی این جعبه ها است. کاربرد و نحوه عملکرد این نوع از جعبه فیوزها بسیار ساده بوده و برای هر کسی قابل درک است. زمانی که نوسانات در جریان برق اتفاق می افتند، می توانند باعث شوند که سیم های داخل فیوز فشنگی ذوب شوند. ذوب شدن این سیم ها نیز سبب قطعی فیوز می شود. به همین سادگی جریان قطع می شود و دیگر آسیبی به کل مدار وارد نخواهد شد.

جعبه فیوز کمیکت

نسبت به دو مدل فشنگی و مینیاتوری، این مدل از جعبه فیوز جدیدتر بوده. کارایی های بیشتری را نیز می تواند به مشتریان و مصرف کنندگان بدهد. علاوه بر آن که این مدل از جعبه فیوزها می توانند از نوسانات موجود در مدار جلوگیری کنند. همچنین اجازه ندهند تا سیستم دچار سوختگی شود، می توانید با استفاده از آن حتی مقدار جریانی که در مدار وجود دارد را نیز تعیین کرده و تنظیم کنید.

زمانی که در همان ابتدا مقدار جریان را تعیین می کنید، ممکن است برق نوسان پیدا کند. با کمتر شدن و یا بیشتر شدن مقدار جریانی که از سیم ها عبور پیدا می کند، فیوز قطع می شود. به دلیل همین دو ویژگی ساده، در بسیاری از حوزه ها و واحدهای صنعتی از جعبه فیوز کمیکت استفاده میکنند. اولین دلیل آن است که جریان لازم برای هر دستگاه را می توانند تعیین کنند و دومین مورد نیز آن است که مقدار جریان تعیین شده در صورت نوسان داشتن می تواند سبب قطعی فیوز و جلوگیری از آسیب به دستگاه شود.

بیشتر بدانید: رزومه ایمن ایستا در زمینه تابلو برق

کلام پایانی

جعبه های فیوز می توانند انواع و اقسام مختلفی داشته باشند. هر کدام از این جعبه ها نیز کاربردهای متفاوتی دارند. که سبب می شود استفاده از آن ها در ساختمان های مختلفی توصیه شود. معمولا برای آن که بتوانید بهترین نوع جعبه فیوز را خریداری و دریافت کنید، لازم است تا به شرکت های معتبر و فعال در این زمینه مراجعه نمایید. با این کار هم با قیمت مناسبی جعبه فیوز را دریافت می کنید. هم آن که می توانید بهترین و باکیفیت ترین جعبه ها را داشته باشید.

امیدواریم مقاله تفاوت های انواع جعبه فیوز برای شما مفید بوده، لطفا نظرات خودتان را در این زمینه با ما در میان بگذارید.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

error: کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به مجموعه ایمن ایستا الکتریک میباشد