تابلو کنتور مشترکين با بدنه کامپوزيت
تابلو کنتور مشترکين با بدنه کامپوزيت
2023-02-11
تابلو برق شالتر
2023-02-16
نمایش همه

تابلوهاي برق کامپوزيت

تابلوهاي برق کامپوزيت

شرکت ايمن ايستا الکتريک اولين و تنها توليد کننده تابلوهاي برق و جعبه هاي انشعاب و کنتور فشار ضعيف با استفاده از تکنولوژي SMC در ايران مي باشد. اين شرکت فعاليت خود را از سال 1385 در زمينه توليد تابلوهاي برق کامپوزيت Outdoor مورد استفاده در شبکه هاي توزيع نيروي برق آغاز کرده است .

سود و مزایای منحصربفرد با بدنه تابلوبرق فایبرگلاس پس مزایای استفاده از تابلو های برق کامپوزیتی: سهولت در نصب و اجرا از قبیل سوراخ کاری و برشکاری سالم ماندن قطعات داخل تابلو به دلیل استفاده از فوم های درزگیر که مانع از رسیدن ذرات معلق محیط به پلاتین ها می شود. به دلیل عایق بودن بدنه نیاز به ارت زمین نیست و عدم برق گرفتگی. مقرون به صرفه بودن به دلیل قیمت پایین. خاصیت ضدخورندگی در محیطهای قلیایی و بازی و پایداری دربرابر اشعه ماورا بنفش خورشید. به علت عدم زنگ زدگی مناسب برای مناطق با رطوبت بالا به دلیل رنگ آمیزی با رنگ پلی ارتان زیبایی و تنوع رنگ جلوه خاصی بوجود آورده است . راحتی در کار ، سود متقابل در فروش ، ویژه بودن در اجراء ، امنیت دراستفاده ، حفظ سرمایه ملی

تابلوهای برق با بدنه‌ی کامپوزیتی

تکنولوژی و استفاده از تابلوهای برق با بدنه‌ی کامپوزیتی در اروپا بیش از نیم قرن قدمت داشته و به دلیل ویژگی های منحصر به فرد این تابلوها ، مخصوصاً در حوزه ی توزیع نیروی برق، بسیاری از کشورهای اروپایی نظیر اتریش، آلمان، سوئد، هلند و حتی بعضی از کشورهای عربی حوزه‌ی خلیج فارس به شکل گسترده‌ای از این تابلوها استفاده می‌کنند.

مزایای استفاده از تابلوهای برق با بدنه ی کامپوزیتی

دلایل عمده‌ی گرایش بیش از پیش صاحبان صنایع الکتریکی و شرکتهای برق به استفاده از انواع محصولات کامپوزیتی مخصوصاً تابلوهاي برق کامپوزيت در زیر آورده شده‌اند:

·        خاصیت ضد خوردگی

با توجه به خواص ذاتی کامپوزیت ها ، طول عمر مفید این تابلوها در بدترین شرایط جوی و با رطوبت بالا، بیشتر از 40 سال می باشد و پس از آن با انجام تعمیرات مختصر و حتی اعمال رنگ آمیزی می توان از تابلو موجود برای یک دوره ی دیگر استفاده نمود.

·        عایق الکتریسیته

به دلیل استفاده از پلی استرها در مواد اولیه، تابلوهای ساخته شده کاملا عایق الکتریسیته هستند.

·        عایق حرارتی

(ضریب انتقال حرارت تا 500/1 فلزات) ؛ مناسب جهت بکارگیری در مناطق جغرافیایی با آفتاب شدید.

·        استحکام مکانیکی بالا

با توجه به اینکه نزدیک به یک سوم وزن بدنه‌ی تابلوهای کامپوزیتی ساخته شده ( به روش SMC ) را الیاف شیشه تشکیل می دهد، استحکام مکانیکی ویژه‌ی این تابلوها تا 2.5 برابر بیشتر از تابلوهای بدنه فلزی است.

·        مقاوم در برابر آتش

 به دلیل دارا بودن ترکیبات هیدروکسید آلومینیوم در مواد اولیه، در صورت مجاورت با شعله‌ی آتش ترکیب مذکور به عنوان خاموش کننده‌ی آتش عمل کرده و مانع گسترش آتش می‌شود.

بیشتر بخوانید: تابلو کنتور مشترکين با بدنه کامپوزيت

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

error: کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به مجموعه ایمن ایستا الکتریک میباشد